Biorąc pod uwagę proces budowania rozpoznawalności marki, najważniejsze jest regularne korzystanie z kanałów informacyjnych. Nie bez znaczenia pozostaje również bieżące monitorowanie swoich działań. To, co kiedyś było sprawdzoną strategią marketingową, dziś może wydawać się przestarzałe.
Bilbordy, a także spoty reklamowe to już przestarzałe zachowania marketingowe. Osoby potencjalnie zainteresowane konkretnymi usługami lub produktami pojawiają się już w zupełnie innych miejscach niż te stosowane 10 lat temu. Szukając konkretnego produktu lub usługi kierujemy swoje zapytania do wyszukiwarki internetowej.
W jaki sposób zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w internecie?
Zbuduj strategię dla swojego biznesu
Budowanie strategii dla swojego biznesu to inaczej budowanie tożsamości swojej marki w połączeniu z jej celam, wartościami, priorytetami, a także kulturą organizacyjną. To właśnie strategia określa jaka ma być marka.
Można ją określić jako uporządkowaną mapę działań.
Należy także pamiętać, że strategia marki to kompleksowe działania długofalowe, które służą rozwojowi.
Na podstawie utworzonej strategii swojej marki możemy podjąć działania, które zbliżą nas do założonego celu. Już na tym etapie zaplanuj miejsca w których chciałbyś się reklamować tak by Twoja marka była rozpoznawalna wśród osób zainteresowanych Twoją usługą lub produktem.
Przemyśl czym wyróżnia się Twój biznes i rozpocznij swoją reklamę zgodną z celem i misją Twojej firmy.
Skuteczność mediów społecznościowych
Dziś świat komunikuje się ze sobą za pomocą mediów i internetu. Sieć umożliwia uzyskanie cennej informacji bez wychodzenia z domu.
Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to platformy, na których każda firma powinna mieć swój fanpage. Własny profil to nowoczesna wizytówka firmy, która pozwala konsumentom zapoznać się z samą marką, ofertą, a także wykonanymi realizacjami.
Jakie zalety idą w związku z prowadzeniem firmowego fanpage?
- Dzięki możliwości reklamy dotrzesz do osób, które marki nie znają, ale wykazują spore prawdopodobieństwo zainteresowania ofertą – możesz ją dopasować do spersonalizowanej grupy odbiorców.
- Prowadzenie fanpage umożliwia stały i szybki kontakt z klientami, którzy szybko otrzymują odpowiedzi na pytania za pomocą między innymi chatbota.
- Masz dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads – jest to narzędzie, które zapewnia emitowanie i monitorowanie reklam, zarządzanie stronami, kontami reklamowymi i aplikacjami.
- Budujesz wizerunku i rozpoznawalność marki. Poprzez aktywne, systematyczne i długofalowe działania, ale również dopasowane do grupy odbiorców, wzmacniają pozycję marki na rynku.
- Fanpage na Facebooku to także strona internetowa i również jest dostrzegana przez roboty wyszukiwarek, a co za tym idzie – podlega pozycjonowaniu. Zadbaj więc o to, aby wszędzie gdzie jest to możliwe, umieszczać linki do twojej facebookowej strony. To samo zrób na fanpage’u – koniecznie dodaj odnośnik do twojej firmowej witryny.
Podsumowanie
Media społecznościowe dają wiele możliwości i sprawiają, że nawet najmniej znane firmy zdobywają szczyty.
Na początku drogi prowadzenia konta firmowego weźmy pod uwagę własne cele, jakie chcemy zrealizować poprzez fanpage firmowy w mediach społecznościowych.
Chcesz, aby Twoja marka zaistniała w Social Mediach? Skontaktuj się z nami, a my dla Ciebie stworzymy koncepcję, zbadamy rynek, dotrzemy do grupy docelowej, jednocześnie zwiększając Twoją sprzedaż w internecie.
Do dzieła!