Dlaczego nie warto zakładać strony internetowej dla firmy?

Nov 15, 2021
Dlaczego nie warto zakładać strony internetowej dla firmy?
Tworzenie strony internetowej dla firmy nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli chcemy posiadać stronę, która będzie wizytówką naszej działalności, powinniśmy pomyśleć o tym w jaki sposób wykonać taką stronę oraz jaki marketing cyfrowy będzie miał najlepszą skuteczność. Sama strona nie nada nam wyników sprzedaży, a tym bardziej wykonana tanim kosztem nie będzie dobrą reklamą.

 

Firmowa strona internetowa nie jest dla każdego 

 

Zadaniem strony internetowej jest reprezentowanie Twojego biznesu w sieci. Funkcjonuje on w pełniej dobie, przez cały tydzień oraz rok oferując Twoim potencjalnym Klientom usługi bądź produktu.

Jednak nie jest to dobre rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy. Dlaczego? Poniżej przedstawię kilka sytuacji w których nie warto myśleć o tworzeniu strony internetowej firmy.

 

  1. Chcemy zapłacić za stronę internetową ale nie za jej pozycjonowanie.

 

Mamy głębokie przekonanie, że firmowa strona internetowa powinna być realnym narzędziem wsparcia biznesu. Utworzenie firmowej strony internetowej,  nie powinno wydarzać się tylko dlatego, że ,,każda ceniona firma zakłada stronę www”.  

Jeżeli środki, które chcesz przeznaczyć mają się ograniczyć wyłącznie do stworzenia samej witryny, to nie ma najmniejszego sensu byś marnował je w ten sposób.

 

Utworzenie samej strony internetowej bez skutecznego pozycjonowania można porównać do wybudowania sklepu w samym środku lasu bez drogi dojazdowej. Choćby sklep posiadał najlepszy asortyment to nikt i tak go nie odwiedzi, ponieważ nie można do niego dotrzeć.

 

Tak samo jest ze stroną internetową, która nie jest pozycjonowana. Skoro nie zwiększasz widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania to ograniczasz dostęp oraz wejścia potencjalnym Klientom zainteresowanym produktem bądź usługą.

Odpowiednio zaprojektowana strategia pozycjonowania sprawia, że gdy witryna już znajdzie się na mocnej pozycji w wynikach wyszukiwania to ten efekt jest trwały.

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć na temat osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, to przeczytaj  nasz artykuł --> Pozycjonowanie, czyli jak osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania

 

  1. Strona internetowa wykonana najtańszym kosztem.

 

Prowadzisz małą lub średnią firmę i uważasz, że nie stać Cię na stworzenie i prowadzenia porządnej strony internetowej?

Dlatego zatrudniasz do swojego projektu programistę, który oferuje Ci zrobienie takiej samej strony internetowej w cenie 10% tego co chciała profesjonalna firma? W końcu te strony nie będą się od siebie wiele różnić. Nic bardziej mylnego !

 

Twoja strona internetowa jest Twoją wizytówką, jest to szansa na pokazanie z jak najlepszej strony.

Źle wykonana i nieaktualizowana strona nie tylko, nie umacnia Twojej pozycji w wyszukiwarce, ale także wzbudza negatywna odczucia i nie buduje zaufania.

Powracając do stwierdzenia, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to nie istnieje, również zaniedbana strona internetowa budzi obiekcje w oczach internatów. Zatrudniając profesjonalną firmę do utworzenia strony internetowej, wykupujesz pracę specjalistów panującymi nad UX i UI witryny oraz nad pełnym funkcjonowaniu strony www bez potrzeby Twojej kontroli oraz nerwów.

Strona internetowa utworzona na autorskim kodzie nie tylko będzie lepiej się pozycjonowała ale również będzie łatwiejsza do modelowania przez programistę.

 

Znajdź firmę, która oferuje swoje usługi możliwe do spłaty w ratach. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ nie obciążasz się wysokimi kosztami związanymi z utworzeniem strony internetowej, a niskie raty pozwalają na nabranie wiatru w żagle i rozpoczęcie sprzedaży w sieci.

 

  1. Brak czasu na przedstawienie swoich potrzeb.

 

Jeżeli nie jesteś w stanie określić jaka strona internetowa powinna reprezentować Twoją firmę, to w jaki sposób mają się o tym dowiedzieć specjaliści?

Jesteś jedyną osobą, która tak świetnie zna swój biznes. Wskaż swoje potrzeby technologiczne , powiedz na co chciałbyś zwrócić uwagę użytkowników. Tylko w takiej sytuacji profesjonaliści będą mogli dobrać najlepsze rozwiązanie do Twoich potrzeb.

Dopasują przyciski na stronie oraz jej interfejs do efektów, które chciałbyś uzyskać.

 

 

 

Podsumowanie

Posiadanie strony internetowej to jedno, a posiadanie strony internatowej zdobywającej dla Ciebie klientów to drugie.

Nie każda ,,ładna” strona gwarantuje sukces. Jeżeli chcesz mieć stronę, która będzie zdobywać dla Ciebie klientów, powinieneś uwzględnić wiele czynników wpływających na cały proces pozyskiwania klienta i uwzględnić je w budowie strony.

 

 

Pozycjonowanie, czyli jak...
E-biznes. Czyli jak...